Vårcupen inställd och ersatt av träning

Lördag den 29e maj är GSYS Vårcup inställd och ersatt som en träning.
 
Träningen kommer genomföras i raceliknande format med två domarbåtar på banan och våra nya segelställ på båtarna. Vi har skräddarsytt formatet så det blir minimalt med kontakt mellan besättningarna, både gällande båtbyten och på land. Det är valfritt att vara 3 eller 4 ombord varje båt. 
 
Vi kommer att dela upp dagen i tre pass där de första två passen har de 7 lagen i två grupper, Round Robin Grupp 1 (RRG1) och Round Robin Grupp 2 (RRG2). 

Vill man sedan segla vidare kommer vi göra det efter avklarade Round Robins och då köra raka serier i först till två vinster baserat på placering i respektive Round Robin. Grupp 1 tar förslagsvis en covidrestriktionsenlig lunch alternativt en promenad i solen i väntan på pass 3. 
 
Då det kommer vara en träningsdag kommer vi sänka kostnaden per lag till SEK 2400, vi kommer ej ha några sociala aktiviteter i anslutning till träningen. 
 
Inga seglingsföreskrifter kommer finnas men vi håller oss till gängse accepterade lagseglingsregler. Förslagsvis kan man friska upp minnet med seglingsföreskrifterna från förra årets KM på GSYS hemsida, våra domare och seglingsledning kommer göra detsamma. Samtliga medlemmar måste vara medlemmar i GSYS samma regler och skyldigheter vid kollisioner/skador som vid Urban Sail gäller. 
 
Format  
 
För att inte alla ska behöva vara på plats vid 09:00 har laglottning har gjorts, de som är lottade i RRG2 kan således ta en lugnare morgon och vara på plats för start kring 12 tiden. Vi ska vara klara till 16:30. 

Lottningen är som följer: 
RRG1 
Lag 1 – Pepp – Pernilla Ståhle 
Lag 2 – HiQ – Johan Thorén 
Lag 3 – Team Lundqvist – Thomas Lundqvist 
Lag 4 – Moonrise Kingdom – Tom Gross 
 
RRG2 
Lag 5 – Team Snöboll – Andrew Pozniac 
Lag 6 – Team Lulu – Peter Bergman 
Lag 7 – Kroken – Johan Bäckman Berg 
 
 
09:00 Uppstartsmöte Grupp 1 


Väl mött!
GSYS kappseglingskommitté
Tom Gross
073-5126042 

Preliminärt program:
09:00 – Skepparmöte
09:30 – Första träningspasset
ca 12:00 – Lunch
ca 16:00 – Sista träningspasset
18:00 – eftersnack